II/2024 Zebranie Członków Rady Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania „Podbabiogórze”
Serdecznie zapraszam na II/2024 Zebranie Członków Rady Stowarzyszenia Lokalnej Grupy Działania „Podbabiogórze”, które odbędzie się w dniu 24 kwietnia 2024 roku tj. środa o godz. 14.00 w siedzibie Biura Zarządu Stowarzyszenia LGD "Podbabiogórze", budynek Urzędu Miasta, ul. Mickiewicza 19, 34-200 Sucha Beskidzka, II piętro, pok. 39.
Tematem spotkania będzie uchylenie dotychczasowego Regulaminu Rady Stowarzyszenia LGD "Podbabiogórze" oraz uchwalenie nowego Regulaminu Rady Stowarzyszenia LGD "Podbabiogórze", zgodnie z §20 ust. 10 Statutu Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania "Podbabiogórze".
Porządek obrad:
- Otwarcie posiedzenia i stwierdzenie prawomocności obrad.
- Przedstawienie porządku i przyjęcie porządku obrad.
- Podjęcie uchwały w sprawie uchylenia Regulaminu Rady Stowarzyszenia LGD "Podbabiogórze" stanowiący dotychczas załącznik nr 1 do Uchwały nr 9/2023 Walnego Zebrania Członków Stowarzyszenia LGD „Podbabiogórze” z dnia 26 maja 2023 r.
- Przedstawienie nowego Regulaminu Rady Stowarzyszenia LGD "Podbabiogórze".
- Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia nowego Regulaminu Rady Stowarzyszenia LGD "Podbabiogórze".
- Wolne głosy, wnioski i zapytania.
- Zamknięcie obrad.
Wiceprzewodniczący Rady
Stowarzyszenia LGD „Podbabiogórze”
Stanisław Tempka
Informacja
Szanowni Państwo,
Zarząd Stowarzyszenia Lokalnej Grupy Działania "Podbabiogórze" zwraca się z prośbą o przeanalizowanie i wniesienie uwag do projektów kryteriów oceny i wyboru operacji w ramach Lokalnej Strategii Rozwoju na lata 2023-2027. Na Państwa uwagi czekamy do 23 kwietnia 2024 r., które należy zgłaszać na załączonym poniżej formularzu.
Wypełniony formularz prosimy przesłać drogą elektroniczną na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., wpisując w tytule maila: "Konsultacje społeczne – kryteria oceny i wyboru operacji" lub przesłać listownie na adres ul. Mickiewicza 19, 34-200 Sucha Beskidzka z dopiskiem „Konsultacje społeczne – kryteria oceny i wyboru operacji", lub dostarczyć osobiście do siedziby Biura Zarządu Stowarzyszenia.
Załączniki:
a) Karta oceny operacji wg lokalnych kryteriów wyboru grantobiorców
b) Karta oceny premiującej grantobiorców
i) Karta oceny operacji własnych wg lokalnych kryteriów wyboru
j) Karta oceny operacji wg lokalnych kryteriów wyboru operacji w ramach EFS+ i EFRR
k) Karta oceny premiującej operacji w ramach EFS+ i EFRR
W imieniu Zarządu
Stowarzyszenia LGD „Podbabiogórze”
Prezes Danuta Kawa
Informacja
Szanowni Państwo, w dniu 29.03.2024 r. (piątek) Biuro Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania „Podbabiogórze” będzie czynne do godziny 13:00. Za utrudnienia przepraszamy!
Wesołych Świąt!
Ogłoszenia konkursy 2023-2027
>
>>>
3.04.2025 r.
OGŁOSZENIE O NABORZE nr 382214
Lokalna Grupa Działania „Podbabiogórze” ogłasza nabór wniosków o przyznanie pomocy w ramach Planu Strategicznego dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023-2027 dla interwencji I.13.1 LEADER/Rozwój Lokalny Kierowany przez społeczność (RLKS) – komponent Wdrażanie LSR
– zakres wsparcia: Rozwój przedsiębiorczości, rozwijanie pozarolniczej działalności gospodarczej (w skrócie: Rozwój DG)
Pomoc w zakresie rozwijania pozarolniczej działalności gospodarczej przyznaje się, jeżeli operacja: dotyczy działalności zgodnej z celami LSR i realizuje wskaźniki:
Cel: Obszar atrakcyjny turystycznie i rekreacyjnie – przyjazny do życia dla mieszkańców Podbabiogórza
Przedsięwzięcie : Rozwój istniejących firm na Podbabiogórzu
Wskaźnik produktu: P.1.9 Liczba rozwiniętych istniejących przedsiębiorstw.
Wskaźnik rezultatu: R.37 Wzrost gospodarczy i zatrudnienie na obszarach
wiejskich: nowe miejsca pracy objęte wsparciem w ramach projektów WPR.
Termin składania wniosków: od 18.04.2025 r. do 05.05.2025 r.
Podmioty uprawnione do ubiegania się o przyznanie pomocy:
O pomoc może ubiegać się Wnioskodawca który
-jest osobą fizyczną, lub;
-jest osobą prawną, lub;-
-co najmniej od roku poprzedzającego dzień złożenia wniosku o przyznanie pomocy:
– posiada miejsce wykonywania działalności gospodarczej oznaczone adresem wpisanym do CEIDG na obszarze wiejskim objętym LSR – w przypadku osoby fizycznej;
– posiada siedzibę lub oddział, które znajdują się na obszarze wiejskim objętym LSR – w przypadku wnioskodawcy będącego osobą prawną lub jednostką organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną.
*w okresie 3 lat poprzedzających dzień złożenia wniosku o przyznanie pomocy wnioskodawca wykonywał łącznie co najmniej przez 365 dni działalność gospodarczą, do której stosuje się Prawo przedsiębiorców, oraz nadal wykonuje tę działalność;
*upłynęły co najmniej 2 lata od dnia wypłaty pomocy wnioskodawcy na operację w zakresie start DG w ramach PS WPR;
*upłynęły co najmniej 2 lata od dnia wypłaty wnioskodawcy płatności ostatecznej na podejmowanie lub prowadzenie lub rozwijanie działalności gospodarczej w ramach poddziałań 4.2, 6.2, 6.4 lub 19.2 objętych PROW 2014-2020.
*posiadający numer EP – numer identyfikacyjny ewidencji producentów, nadany przez ARiMR.
Wnioski o przyznanie pomocy można składać wyłącznie drogą elektroniczną za pomocą systemu teleinformatycznego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (ARiMR), poprzez Platformę Usług Elektronicznych ARiMR (PUE), który jest dostępny pod adresem: https://epue.arimr.gov.pl
W przypadku złożenia wniosku w inny sposób operacja nie zostanie wybrana przez LGD
do realizacji.
O terminie złożenia wniosku decyduje data i godzina złożenia wniosku przez PUE. Wnioskodawcy po wysłaniu wniosku o przyznanie pomocy wystawiane jest przez system IT potwierdzenie złożenia wraz z datą złożenia wniosku, które zawiera unikalny numer nadany przez system IT.
Limit środków przeznaczonych w ramach naboru wniosków:
Limit środków w naborze wynosi 586 000,00 euro. Oznacza to, że łączna kwota pomocy przyznanej na operacje wybrane przez LGD w ramach naboru wniosków nie może przekroczyć tej wartości.
- Forma pomocy, maksymalny dopuszczalny poziom pomocy oraz minimalna i maksymalna kwota pomocy:
- Pomoc przyznawana jest w formie zwrotu części kosztów kwalifikowalnych refundacja. Jej wysokość zostanie ustalona na podstawie planowanych kosztów kwalifikowalnych zawartych w zestawieniu rzeczowo-finansowym operacji.
- Maksymalny poziom dofinansowania wynosi do 65% kosztów kwalifikowalnych. Wnioskodawca musi dysponować wkładem własnym w wysokości co najmniej35%;
- Kwota przyznanej pomocy nie może być niższa niż 50 000 zł i nie wyższa niż
200 000 zł. - Szczegółowe warunki przyznania pomocy:
W ramach interwencji I.13.1 LEADER/Rozwój Lokalny Kierowany przez Społeczność
z zakresu: Rozwój pozarolniczej działalności gospodarczej (w skrócie: Rozwój DG), objętej niniejszym ogłoszeniem, szczegółowe warunki przyznania pomocy określa „Regulamin naboru wniosków o przyznanie pomocy”.
Podmiotem właściwym w sprawie o przyznanie pomocy jest Zarząd Województwa Małopolskiego.
Dokumentacja do naboru:
- Procedura PS WPR
- Regulamin Naboru Rozwijanie Działalności Gospodarczej
- Kryteria PS WPR
- Klauzula RODO
- Oświadczenie RODO
- Wykaz załączników do wniosku
- Instrukcja WoPP dla I.13.1 WDR
- Pomocniczy załącznik do instrukcji WoPP
- Zestawienie rzeczowo-finansowe
- Biznesplan
- Informacja o składzie podmiotów wspólnie realizujących operację
- Oświadczenie o kwalifikowalności VAT
- Oświadczenie o nie niepozostawaniu w związku małżeńskim lub o ustanowionej rozdzielności majątkowej
- Oświadczenie małżonka o wyrażeniu zgody na zawarcie umowy
- Oświadczenie podmiotu ubiegającego się o przyznanie pomocy o wielkości przez MŚP
- Oświadczenie właściciela lub współposiadacza nieruchomości
- Szczegółowy opis zadań wymienionych w Zestawieniu rzeczowo- finansowym
- Tablica Informacyjna- projekt
- Wykaz działek na których będzie realizowana operacja trwale związaną z nieruchomością
- Informacje o składzie podmiotów wspólnie realizujących operacji
- Tabela zgodności z kryteriami
- Umowa kkZE
- Umowa kksenior
- Umowa kkKŚO
- Umowa kkKŁŻ
- Umowa kkKiP
- Umowa kkGO
- Umowa kkGA
- Umowa kkDUL
- Umowa kkDMI
- Umowa kkDG
- Umowa ryczałt ZE
- Umowa ryczałt PPP
- Umowa ryczałt KŁŻ
- Umowa ryczałt GO
- Umowa ryczałt GA
- Umowa ryczałt DG
Dane do kontaktu:
Biuro LGD „Podbabiogórze”;
Ul. Mickiewicza 122
34-200 Sucha Beskidzka,
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
03.04.2025r.
OGŁOSZENIE O NABORZE nr 382211
Lokalna Grupa Działania „Podbabiogórze” ogłasza nabór wniosków o przyznanie pomocy w ramach Planu Strategicznego dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023-2027 dla interwencji I.13.1 LEADER/Rozwój Lokalny Kierowany przez społeczność (RLKS) – komponent Wdrażanie LSR
Rozwój przedsiębiorczości poprzez podejmowanie pozarolniczej działalności gospodarczej przez osoby fizyczne. (Start DG)
Podmioty uprawnione do ubiegania się o przyznanie pomocy:
Wnioskodawca: O pomoc może ubiegać się podmiot będący osobą fizyczną, jeżeli
-jest pełnoletnia
-co najmniej od roku poprzedzającego dzień złożenia wniosku o przyznanie pomocy: posiada miejsce zamieszkania na obszarze wiejskim objętym LSR;
-w okresie roku poprzedzającego dzień złożenia wniosku o przyznanie pomocy nie wykonywał i nie wykonuje działalności gospodarczej, do której stosuje się przepisy ustawy Prawo przedsiębiorców;
-nie została dotychczas przyznana pomoc w ramach PROW 2014-2020 na operację
w ramach poddziałania 6.2 lub 6.4 lub 4.2 lub 19.2 w zakresie podejmowanie działalności gospodarczej oraz w ramach PS WPR na operacje w zakresie: podejmowanie pozarolniczej działalności gospodarczej, tworzenie gospodarstw agroturystycznych, tworzenie zagród edukacyjnych, rozwijanie pozarolniczej działalności gospodarczej, rozwijanie gospodarstw agroturystycznych, rozwijanie zagród edukacyjnych.
Termin składania wniosków: od 18.04.2025 r. do 05.05.2025 r.
Limit środków przeznaczonych w ramach naboru wniosków:
Limit środków w naborze wynosi 525 000,00 euro. Oznacza to, że łączna kwota pomocy przyznanej na operacje wybrane przez LGD w ramach naboru wniosków nie może przekroczyć tej wartości.
- Forma pomocy, maksymalny dopuszczalny poziom pomocy oraz minimalna
i maksymalna kwota pomocy: - Pomoc przyznawana jest w formie płatności ryczałtowej. Oznacza to, że kwota przyznanej pomocy ustalana jest na podstawie kosztów kwalifikowalnych zaplanowanych do poniesienia w ramach operacji przez wnioskodawcę;
- Maksymalny poziom dofinansowania wynosi do 65% kosztów kwalifikowalnych. Oznacza to, że osoba fizyczna starająca się o dofinansowanie musi dysponować wkładem własnym finansowym w wysokości co najmniej 35%;
- Kwota przyznanej pomocy nie może być niższa niż 50 000 zł i nie wyższa niż 150 000 zł.
Wnioski o przyznanie pomocy można składać wyłącznie drogą elektroniczną za pomocą systemu teleinformatycznego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (ARiMR), poprzez Platformę Usług Elektronicznych AriMR (PUE), który jest dostępny pod adresem: https://epue.arimr.gov.pl
W przypadku złożenia wniosku w inny sposób operacja nie zostanie wybrana przez LGD
do realizacji.
Warunkiem złożenia wniosku za pomocą PUE jest posiadanie przez wnioskodawcę numeru EP.
O terminie złożenia wniosku decyduje data i godzina złożenia wniosku przez PUE. Wnioskodawcy po wysłaniu wniosku o przyznanie pomocy wystawiane jest przez system IT potwierdzenie złożenia wraz z datą złożenia wniosku, które zawiera unikalny numer nadany przez system IT.
Szczegółowe warunki przyznania pomocy:
W ramach interwencji I.13.1 LEADER/Rozwój Lokalny Kierowany przez Społeczność
z zakresu: Rozwój przedsiębiorczości poprzez: – podejmowanie pozarolniczej działalności gospodarczej przez osoby fizyczne, objętej niniejszym ogłoszeniem, szczegółowe warunki przyznania pomocy określa „Regulamin naboru wniosków o przyznanie pomocy” opublikowany na stronie Lokalnej Grupy Działania „Podbabiogórze”
Podmiotem właściwym w sprawie o przyznanie pomocy jest Zarząd Województwa Małopolskiego
Dokumentacja do naboru:
- Procedura PS WPR
- Regulamin Naboru Start Działalności Gospodarczej
- Kryteria PS WPR
- Klauzula RODO
- Oświadczenie RODO
- Wykaz załączników do wniosku
- Instrukcja WoPP dla I.13.1 WDR
- Pomocniczy załącznik do instrukcji WoPP
- Zestawienie rzeczowo-finansowe
- Biznesplan
- Informacja o składzie podmiotów wspólnie realizujących operację
- Oświadczenie o kwalifikowalności VAT
- Oświadczenie o nie niepozostawaniu w związku małżeńskim lub o ustanowionej rozdzielności majątkowej
- Oświadczenie małżonka o wyrażeniu zgody na zawarcie umowy
- Oświadczenie podmiotu ubiegającego się o przyznanie pomocy o wielkości przez MŚP
- Oświadczenie właściciela lub współposiadacza nieruchomości
- Szczegółowy opis zadań wymienionych w Zestawieniu rzeczowo- finansowym
- Tablica Informacyjna- projekt
- Wykaz działek na których będzie realizowana operacja trwale związaną z nieruchomością
- Informacje o składzie podmiotów wspólnie realizujących operację
- Tabela zgodności z kryteriami
- Umowa kkZE
- Umowa kksenior
- Umowa kkKŚO
- Umowa kkKŁŻ
- Umowa kkKiP
- Umowa kkGO
- Umowa kkGA
- Umowa kkDUL
- Umowa kkDMI
- Umowa kkDG
- Umowa ryczałt ZE
- Umowa ryczałt PPP
- Umowa ryczałt KŁŻ
- Umowa ryczałt GO
- Umowa ryczałt GA
- Umowa ryczałt DG
Dane do kontaktu:
Biuro LGD „Podbabiogórze”;
Ul. A. Mickiewicza 122
34-200 Sucha Beskidzka
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
tel: 667-609-609
Harmonogram naboru wniosków na lata 2023-2027
- Harmonogram naboru wniosków - aktualizacja kwiecień 2025
- Harmonogram naboru wniosków - aktualizacja grudzień 2024
- Harmonogram naboru wniosków - aktualizacja wrzesień 2024
- Harmonogram naboru wniosków - aktualizacja sierpień 2024
- Harmonogram naboru wniosków - aktualizacja czerwiec 2024
- Harmonogram naboru wniosków - aktualizacja maj 2024
- Harmonogram naboru wniosków o udzielenie wsparcia na wdrażanie operacji w ramach LSR
Informacja
Szanowni Państwo,
Zarząd Stowarzyszenia Lokalnej Grupy Działania "Podbabiogórze" zwraca się z prośbą o przeanalizowanie i wniesienie uwag do Lokalnej Strategii Rozwoju na lata 2023-2027.
Na Państwa uwagi czekamy do 19 lutego 2024 r., które należy zgłaszać na załączonym poniżej formularzu.
Wypełniony formularz prosimy przesłać drogą elektroniczną na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., wpisując w tytule maila: "Konsultacje społeczne – aktualizacja LSR” lub przesłać listownie na adres
ul. Mickiewicza 19, 34-200 Sucha Beskidzka z dopiskiem „Konsultacje społeczne – aktualizacja LSR”, lub dostarczyć osobiście do siedziby Biura Zarządu Stowarzyszenia.
Załączniki:
W imieniu Zarządu
Stowarzyszenia LGD „Podbabiogórze”
Prezes Danuta Kawa