Nabór 1/2020 - Liczba operacji polegających na utworzeniu nowego przedsiębiorstwa
Data publikacji: 12.05.2020 r.
Ogłoszenie o naborze nr 1/2020
Lokalna Grupa Działania: Stowarzyszenie LGD „Podbabiogórze” działająca na terenie gmin: Budzów, Bystra –Sidzina, Jordanów, Maków Podhalański, Stryszawa, Sucha Beskidzka, Zawoja, Zembrzyce oraz Miasta Jordanowa
informuje o możliwości składania wniosków o przyznanie pomocy na operacje z zakresu:
rozwoju przedsiębiorczości na obszarze wiejskim objętym strategią rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność, zwaną dalej LSR, przez:
podejmowanie działalności gospodarczej
w ramach poddziałania „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność”, objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 z udziałem środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich
Wsparcie udzielane jest: w formie ryczałt.
Intensywność pomocy: do 100%
Wnioski o przyznanie pomocy można składać w terminie:
od 26.05.2020 roku do 17.06.2020 roku
(termin składania wniosków upływa 17.06.2020 r. o godz. 16.00)
Wnioski należy składać bezpośrednio w siedzibie Lokalnej Grupy Działania Stowarzyszenie LGD „Podbabiogórze” miejscowość: ul. Mickiewicza 19, 34-200 Sucha Beskidzka (budynek Urzędu Miasta w Suchej Beskidzkiej, piętro II, pok. 39-42) od poniedziałku do piątku w godz. od 8.00 do 16.00
Wniosek o przyznanie pomocy należy złożyć na obowiązującym formularzu wraz z wymaganymi załącznikami (w formie papierowej w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach oraz elektronicznej na płycie CD/DVD tożsamej z wersją papierową).
Zakres tematyczny operacji:
1. Zakres tematyczny odpowiada Przedsięwzięciu P.II.3.1. Tworzenie i modernizowanie istniejących firm, szczególnie ukierunkowanych na innowacje i nowe technologie oraz ekologiczne rozwiązania obszaru LGD oraz jest zgodny z §2 ust. 1 pkt 2 lit. a „Podejmowanie działalności gospodarczej” Rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 24 września 2015 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania pomocy finansowej w ramach poddziałania „Wsparcie na Wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 (Dz.U.2015 poz. 1570, z późn. zm.) – Rozporządzenie LSR.
2. Zakres tematyczny realizuje LSR na lata 2014-2020 poprzez realizacje:
Celu ogólnego nr II „Wzrost konkurencyjności gospodarczej w tym branży turystycznej Podbabiogórza”
Celu szczegółowego nr II.3 Wzrost konkurencyjności gospodarczej szczególnie w zakresie innowacji i nowych technologii
Wskaźnik rezultatu „Liczba utworzonych miejsc pracy (ogółem)”
Przedsięwzięcie P.II.3.1. Tworzenie i modernizowanie istniejących firm, szczególnie ukierunkowanych na innowacje i nowe technologie oraz ekologiczne rozwiązania obszaru LGD
Wskaźnik produktu: Liczba operacji polegających na utworzeniu nowego przedsiębiorstwa – 1 sztuka
Warunki udzielenia wsparcia:
1. Złożenie kompletu wymaganej dokumentacji w miejscu i terminie podanym w ogłoszeniu.
2. Zgodność operacji ze Strategią Rozwoju Lokalnego kierowanego przez społeczność (LSR).
3. Zgodność operacji z lokalnymi kryteriami wyboru operacji, oraz uzyskanie minimalnej liczby punktów.
4. Zgodność operacji z warunkami przyznania pomocy określonymi w PROW na lata 2014-2020.
Kryteria wyboru operacji:
Lokalne kryteria wyboru operacji znajdują się na stronie LGD www.lgdpodbabiogorze.pl oraz w wersji papierowej w Biurze Zarządu LGD.
Dla przedsiębiorców:
Minimalna liczba punktów, której uzyskanie jest warunkiem wyboru operacji wynosi: 50% możliwej do uzyskania maksymalnej liczby punktów tj. 19,5 pkt. z 39 możliwych do uzyskania punktów.
Formularz wniosku o przyznanie pomocy, wniosku o płatność oraz projekt umowy
o udzielenie wsparcia dostępne są na stronie internetowej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego - www.prow.malopolska.pl
Formularz wniosku o udzielenie wsparcia, formularz wniosku o płatność, formularz umowy o udzielenie wsparcia, LSR, kryteria wyboru operacji są udostępnione na stronie: Lokalnej Grupy Działania Stowarzyszenie LGD „Podbabiogórze” oraz do wglądu w Biurze Zarządu Lokalnej Grupy Działania, miejscowość: ul. Mickiewicza 19, 34-200 Sucha Beskidzka (budynek Urzędu Miasta w Suchej Beskidzkiej, piętro II, pok. 39-42), od poniedziałku do piątku w godz. od 8.00 do 16.00
Wysokość dostępnych środków w ramach naboru wynosi: 150 000 zł.
Uregulowania szczegółowe:
Wsparcie jest udzielane w formie premii/ryczałtu w wysokości 80 000 zł
Intensywność wsparcia wynosi:
|
Beneficjent |
Limit wsparcia |
Inne limity |
1. |
Osoby zakładające działalność gospodarczą |
Do 100% |
· Premia w wys. 80 tys. zł |
Wykaz dokumentów niezbędnych do wyboru projektów:
Dokumenty do wypełnienia przez wnioskodawców oraz załączniki:
I. Operacje w ramach poddziałania 19.2 w zakresie podejmowania działalności gospodarczej
1) Formularz wniosku o przyznanie pomocy (wersja 3z)
- Wniosek o przyznanie pomocy (.pdf) - wersja 3z - otwórz
- Wniosek o przyznanie pomocy (.xlsx) - wersja 3z - otwórz
2) Instrukcja wypełniania wniosku o przyznanie pomocy zaktualizowana w dniu 1 grudnia 2017 r. (wersja 3z) - otwórz
3) Biznesplan (wersja 3z)
- Biznesplan (.pdf) - otwórz
- Biznesplan (.docx) - otwórz
- Biznesplan - tabele finansowe: 7.1, 9.1, 9.2, 9.3, 9.4 (.xlsx) - otwórz
- Informacje pomocnicze przy wypełniania biznesplanu (wersja 3z) - otwórz
4) Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis
5) Oświadczenie w sprawie przetwarzania danych osobowych Wnioskodawcy będącego osobą fizyczną.
Dokumenty związane z oceną operacji:
7. Strategia Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność Stowarzyszenia LGD „Podbabiogórze”
8. Regulamin Rady Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania „Podbabiogórze”
Pozostałe dokumenty związane z naborem:
Uwaga!
30.05.2018 r. została udostępniona wersja 4z: umowy o przyznaniu pomocy
1) Formularz umowy o przyznaniu pomocy (wersja 4z)
- Umowa o przyznaniu pomocy (.pdf) - otwórz
- Załącznik wykaz działek ewidencyjnych (pdf.) - otwórz
- Załącznik nr 3 Informacja monitorująca z realizacji biznesplanu/Informacja po realizacji operacji - otwórz
1a) Formularz informacji monitorującej z realizacji biznesplanu / informacji po realizacji operacji (IMRB/ IPRO)
- Informacja monitorująca z realizacji biznesplanu / Informacja po realizacji operacji (.pdf) - otwórz
- Informacja monitorująca z realizacji biznesplanu / Informacja po realizacji operacji (.excel) - otwórz
- Informacja pomocnicza przy wypełnianiu informacji monitorującej z realizacji biznesplanu / informacji po realizacji operacji (.pdf) - otwórz
Uwaga!
05.06.2019 r. został udostępniony wniosek o płatność wraz z instrukcją jego wypełniania w wersji 4z
2) Formularz wniosku o płatność (wersja 4z)
3) Instrukcja wypełniania wniosku o płatność (wersja 4z)
- Instrukcja wypełniania wniosku o płatność (.pdf) - otwórz
- Załącznik nr 2_wykaz faktur lub dokumentów o równoważnej wartości dowodowej - otwórz
- Załącznik nr 3 Sprawozdanie z realizacji Biznesplanu (przykładowy wzór - xlsx) - otwórz
- Informacja pomocnicza przy wypełnianiu sprawozdania z realizacji biznesplanu - otwórz
Wszelkie informacje niezbędne dla prawidłowego wypełnienia wniosków udzielane są w Biurze Zarządu Lokalnej Grupy Działania „Podbabiogórze” oraz pod numerem tel. (33) 874 41 72 lub 667 609 609 w godz. od 8.00 do 16.00