Nabór 8/2018 (Podejmowanie i rozwijanie działalności gospodarczej w zakresie innowacyjnych projektów)
Data publikacji: 14.05.2018 r.
Ogłoszenie o naborze nr 8/2018
Lokalna Grupa Działania: Stowarzyszenie LGD „Podbabiogórze” działająca na terenie gmin: Budzów, Bystra –Sidzina, Jordanów, Maków Podhalański, Stryszawa, Sucha Beskidzka, Zawoja, Zembrzyce oraz Miasta Jordanowa
informuje o możliwości składania wniosków o przyznanie pomocy na operacje z zakresu:
rozwoju przedsiębiorczości na obszarze wiejskim objętym strategią rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność, zwaną dalej LSR, przez:
rozwijanie działalności gospodarczej,
podejmowanie działalności gospodarczej
w ramach poddziałania „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność”, objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 z udziałem środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich
Wsparcie na rozwój działalności gospodarczej udzielane jest: w formie refundacji
Intensywność pomocy: do 70%
Wsparcie na podjęcie działalności gospodarczej udzielane jest: w formie ryczałtu
Intensywność pomocy: do 100%
Wnioski o przyznanie pomocy można składać w terminie:
od 29.05.2018 roku do 18.06.2018 roku
(termin składania wniosków upływa 18.06.2018 r. o godz. 16.00)
Wnioski należy składać bezpośrednio w siedzibie Lokalnej Grupy Działania Stowarzyszenie LGD „Podbabiogórze” miejscowość: ul. Mickiewicza 19, 34-200 Sucha Beskidzka (budynek Urzędu Miasta w Suchej Beskidzkiej, piętro II, pok. 39-42) od poniedziałku do piątku w godz. od 8.00 do 16.00
Wniosek o przyznanie pomocy należy złożyć na obowiązującym formularzu wraz z wymaganymi załącznikami (w formie papierowej w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach oraz elektronicznej na płycie CD/DVD tożsamej z wersją papierową).
Zakres tematyczny operacji:
1. Zakres tematyczny odpowiada Przedsięwzięciu P.II.3.1. Tworzenie i modernizowanie istniejących firm, szczególnie ukierunkowanych na innowacje i nowe technologie oraz ekologiczne rozwiązania obszaru LGD oraz jest zgodny z 2 ust. 1 pkt 2 lit. a oraz lit. c „Podejmowanie działalności gospodarczej” oraz „Rozwijanie działalności gospodarczej” Rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 24 września 2015 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania pomocy na finansowej w ramach poddziałania „Wsparcie na Wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 (Dz.U.2015 poz. 1570, z późn. zm.) – Rozporządzenie LSR.
2. Zakres tematyczny realizuje LSR na lata 2014-2020 poprzez realizacje:
Celu ogólnego nr II „Wzrost konkurencyjności gospodarczej w tym branży turystycznej Podbabiogórza”
Celu szczegółowego nr II.3 Wzrost konkurencyjności gospodarczej szczególnie w zakresie innowacji i nowych technologii
Wskaźnik rezultatu „Liczba utworzonych miejsc pracy (ogółem)”
Przedsięwzięcie P.II.3.1. Tworzenie i modernizowanie istniejących firm, szczególnie ukierunkowanych na innowacje i nowe technologie oraz ekologiczne rozwiązania obszaru LGD
Wskaźnik produktu: Liczba operacji ukierunkowanych na innowacje – 2 sztuki
Warunki udzielenia wsparcia:
1. Złożenie kompletu wymaganej dokumentacji w miejscu i terminie podanym w ogłoszeniu.
2. Zgodność operacji ze Strategią Rozwoju Lokalnego kierowanego przez społeczność (LSR).
3. Zgodność operacji z lokalnymi kryteriami wyboru operacji, oraz uzyskanie minimalnej liczby punktów.
4. Zgodność operacji z warunkami przyznania pomocy określonymi w PROW na lata 2014-2020.
Kryteria wyboru operacji:
Lokalne kryteria wyboru operacji znajdują się na stronie LGD www.lgdpodbabiogorze.pl oraz w wersji papierowej w Biurze Zarządu LGD.
Dla przedsiębiorców:
Minimalna liczba punktów, której uzyskanie jest warunkiem wyboru operacji wynosi: 50% możliwej do uzyskania maksymalnej liczby punktów tj. 19,5 pkt. z 39 możliwych do uzyskania punktów.
Formularz wniosku o przyznanie pomocy, wniosku o płatność oraz projekt umowy
o udzielenie wsparcia dostępne są na stronie internetowej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego - www.prow.malopolska.pl
Formularz wniosku o udzielenie wsparcia, formularz wniosku o płatność, formularz umowy o udzielenie wsparcia, LSR, kryteria wyboru operacji są udostępnione na stronie: Lokalnej Grupy Działania Stowarzyszenie LGD „Podbabiogórze” oraz do wglądu w Biurze Zarządu Lokalnej Grupy Działania, miejscowość: ul. Mickiewicza 19, 34-200 Sucha Beskidzka (budynek Urzędu Miasta w Suchej Beskidzkiej, piętro II, pok. 39-42), od poniedziałku do piątku w godz. od 8.00 do 16.00
Wysokość dostępnych środków w ramach naboru wynosi: 103 090 zł.
Uregulowania szczegółowe:
Wsparcie jest udzielane w formie refundacji poniesionych kosztów w wysokości do 103 090 zł przy czym minimalna wartość operacji stanowi nie mniej niż 50 000 zł.
Intensywność wsparcia wynosi:
|
Beneficjent |
Limit wsparcia |
Inne limity |
1. |
Przedsiębiorcy (projekty na innowacje) |
Do 70% |
· Maksymalnie 80 tys. zł na utworzenie · 1 miejsca pracy · Do 240 tys. zł na cały okres |
2. |
Osoby zakładające działalność gospodarczą |
Do 100% |
· Premia w wys. 80 tys. zł |
Wykaz dokumentów niezbędnych do wyboru projektów:
Dokumenty do wypełnienia przez wnioskodawców oraz załączniki:
I. Operacje w ramach poddziałania 19.2 w zakresie podejmowania działalności gospodarczej
1) Formularz wniosku o przyznanie pomocy (wersja 3z)
- Wniosek o przyznanie pomocy (.pdf) - wersja 3z - otwórz
- Wniosek o przyznanie pomocy (.xlsx) - wersja 3z - otwórz
2) Instrukcja wypełniania wniosku o przyznanie pomocy zaktualizowana w dniu 1 grudnia 2017 r. (wersja 3z) - otwórz
3) Biznesplan (wersja 3z)
- Biznesplan (.pdf) - otwórz
- Biznesplan (.docx) - otwórz
- Biznesplan - tabele finansowe: 7.1, 9.1, 9.2, 9.3, 9.4 (.xlsx) - otwórz
- Informacje pomocnicze przy wypełniania biznesplanu (wersja 3z) - otwórz
4) . Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis
7. 5) Oświadczenie w sprawie przetwarzania danych osobowych Wnioskodawcy będącego osobą fizyczną.
II. Operacje w ramach poddziałania 19.2 z wyłączeniem projektów grantowych oraz operacji w zakresie podejmowania działalności gospodarczej
1) Formularz wniosku o przyznanie pomocy (wersja 3z)
- Wniosek o przyznanie pomocy (.pdf) - wersja 3z - otwórz
- Dodatkowe arkusze dla podmiotów współwnioskujących do wielokrotnego wypełniania (.pdf) – wersja 3z - otwórz
- Wniosek o przyznanie pomocy (.xlsx) - wersja 3z - otwórz
- Dodatkowe arkusze dla podmiotów współwnioskujących do wielokrotnego wypełniania (.xlsx) – wersja 3z - otwórz
2) Instrukcja wypełniania wniosku o przyznanie pomocy zaktualizowana w dniu 1 grudnia 2017 r. (wersja 3z) - otwórz
3) Biznesplan (wersja 3z)
- Biznesplan (.pdf) - otwórz
- Biznesplan (.docx) - otwórz
- Biznesplan w zakresie tworzenia lub rozwoju inkubatorów przetwórstwa lokalnego produktów rolnych (.pdf) - otwórz
- Biznesplan w zakresie tworzenia lub rozwoju inkubatorów przetwórstwa lokalnego produktów rolnych (.docx) - otwórz
- Biznesplan - tabele finansowe: 7.1, 9.1, 9.2, 9.3, 9.4 (.xlsx) - otwórz
- Informacje pomocnicze przy wypełniania biznesplanu (wersja 3z) - otwórz
4) Oświadczenie podmiotu ubiegającego się o przyznanie pomocy o wielkości przedsiębiorstwa
5) Zasady wypełniania Oświadczenia podmiotu ubiegającego się o przyznanie pomocy o wielkości przedsiębiorstwa - otwórz
6) Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis
7) Oświadczenie w sprawie przetwarzania danych osobowych Wnioskodawcy będącego osobą fizyczną.
Dokumenty związane z oceną operacji:
4. Karta oceny operacji wg lokalnych kryteriów wyboru realizowanych przez podmioty inne niż LGD dla operacji z zakresu podejmowania oraz rozwoju przedsiębiorczości - Załącznik nr 2b do Procedury oceny i wyboru operacji realizowanych przez podmioty inne niż LGD
7. Strategia Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność Stowarzyszenia LGD „Podbabiogórze”
8. Regulamin Rady Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania „Podbabiogórze”
Pozostałe dokumenty związane z naborem:
I. Operacje w ramach poddziałania 19.2 w zakresie podejmowania działalności gospodarczej
Formularz umowy o przyznaniu pomocy (wersja 3z)
Formularz wniosku o płatność (wersja 3z)
Instrukcja wypełniania wniosku o płatność (wersja 3z)
- Instrukcja wypełniania wniosku o płatność (.pdf) - otwórz
- Załącznik nr 2_wykaz faktur lub dokumentów o równoważnej wartości dowodowej - otwórz
- Załącznik nr 3 Sprawozdanie z realizacji Biznesplanu (przykładowy wzór - xlsx) - otwórz
- Informacja pomocnicza przy wypełnianiu sprawozdania z realizacji biznesplanu - otwórz
II. Operacje w ramach poddziałania 19.2 z wyłączeniem projektów grantowych oraz operacji w zakresie podejmowania działalności gospodarczej
Formularz umowy o przyznaniu pomocy (wersja 6z)
- Umowa o przyznaniu pomocy (.pdf) - otwórz
- Załącznik 1 zestawienie finansowo-rzeczowe operacji (.pdf) - otwórz
- Załącznik 2 wykaz działek ewidencyjnych (.pdf) - otwórz
- Załącznik 3 kary administracyjne za naruszenie przepisów zamówień publicznych (.pdf) - otwórz
- Załącznik 3 A kary administracyjne za naruszenie przepisów o zamówieniach publicznych po wejściu w życie ustawy z dnia 22 czerwca 2016 r. o zmianie ustawy - Prawo zamówień publicznych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 1020) (.pdf) - otwórz
Formularz informacji monitorującej z realizacji biznesplanu / informacji po realizacji operacji (IMRB/ IPRO)
- Informacja monitorująca z realizacji biznesplanu / Informacja po realizacji operacji (.excel) - otwórz
- Informacja pomocnicza przy wypełnianiu informacji monitorującej z realizacji biznesplanu / informacji po realizacji operacji (.pdf) - otwórz
Formularz wniosku o płatność (wersja 3z)
- Wniosek o płatność (.pdf) - wersja 3z - otwórz
- Dodatkowe arkusze dla podmiotów współwnioskujących do wielokrotnego wypełniania (.pdf) – wersja 3z - otwórz
- Wniosek o płatność (.excel) - wersja 3z - otwórz
- Dodatkowe arkusze dla podmiotów współwnioskujących do wielokrotnego wypełniania (.xlsx) – wersja 3z - otwórz
Instrukcja wypełniania wniosku o płatność (wersja 3z) - otwórz
- Załącznik nr 3 Sprawozdanie z realizacji Biznesplanu (przykładowy wzór) (.xlsx) - otwórz
- Informacja pomocnicza przy wypełnianiu Sprawozdania z realizacji Biznesplanu - otwórz
Wszelkie informacje niezbędne dla prawidłowego wypełnienia wniosków udzielane są w Biurze Zarządu Lokalnej Grupy Działania „Podbabiogórze” oraz pod numerem tel. (33) 874 41 72 lub 667 609 609 w godz. od 8.00 do 16.00