Data publikacji: 16.08.2022 r.
Ogłoszenie o naborze nr 1/2022
Lokalna Grupa Działania: Stowarzyszenie LGD „Podbabiogórze” działająca na terenie gmin: Budzów, Bystra –Sidzina, Jordanów, Maków Podhalański, Stryszawa, Sucha Beskidzka, Zawoja, Zembrzyce oraz Miasta Jordanowa
informuje o możliwości składania wniosków o przyznanie pomocy na operacje z zakresu:
Rozwój ogólnodostępnej i niekomercyjnej infrastruktury turystycznej lub rekreacyjnej, lub kulturalnej realizowanego przez:
Inwestycje obejmujące podmioty działające w sferze kultury oraz
inwestycje obejmujące podmioty działające w sferze sportu i rekreacji
w ramach poddziałania „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność”, objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 z udziałem środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich
Wsparcie udzielane jest: w formie refundacji.
Intensywność pomocy: do 80%
Wnioski o przyznanie pomocy można składać w terminie:
od 01.09.2022 roku do 23.09.2022 roku
(termin składania wniosków upływa 23.09.2022 r. o godz. 16.00)
Wnioski należy składać bezpośrednio w siedzibie Lokalnej Grupy Działania Stowarzyszenie LGD „Podbabiogórze” miejscowość: ul. Mickiewicza 19, 34-200 Sucha Beskidzka (budynek Urzędu Miasta w Suchej Beskidzkiej, piętro II, pok. 39-42) od poniedziałku do piątku w godz. od 8.00 do 16.00
Wniosek o przyznanie pomocy należy złożyć na obowiązującym formularzu wraz z wymaganymi załącznikami (w formie papierowej w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach oraz elektronicznej na płycie CD/DVD lub pendrive tożsamej z wersją papierową).
Zakres tematyczny operacji:
1. Zakres tematyczny odpowiada:
Przedsięwzięciu P.I.3.1 Inwestycje i wyposażenie związane z kultywowaniem tradycji, rekreacją i sportem Lokalnej Strategii Rozwoju oraz jest zgodny z §2 ust. 1 pkt 6 „Rozwój ogólnodostępnej i niekomercyjnej infrastruktury turystycznej lub rekreacyjnej, lub kulturalnej” Rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 24 września 2015 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania pomocy finansowej w ramach poddziałania „Wsparcie na Wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 (Dz.U.2015 poz. 1570, z późn. zm.) – Rozporządzenie LSR,
2. Zakres tematyczny realizuje LSR na lata 2014-2020 poprzez realizacje:
A) Liczba inwestycji obejmujących podmioty działające w sferze sportu i rekreacji
-Cel ogólny nr I: Włączanie społeczności lokalnej w poprawę jakości życia i stanu dziedzictwa kulturowego Podbabiogórza
-Cel szczegółowy nr I.3: Podniesienie jakości życia mieszkańców Podbabiogórza poprzez tworzenie warunków do sportu, rekreacji i kultury
-Wskaźnik rezultatu: Liczba osób korzystających z zakupionego sprzętu służącego do kultywowania tradycji, rekreacji i sportu
-Przedsięwzięcie: P.I.3.1 Inwestycje i wyposażenie związane z kultywowaniem tradycji, rekreacją i sportem
-Wskaźnik produktu: Liczba inwestycji obejmujących podmioty działające w sferze sportu i rekreacji – 2 sztuki
B) Liczba inwestycji obejmujących podmioty działające w sferze kultury
-Cel ogólny nr I: Włączanie społeczności lokalnej w poprawę jakości życia i stanu dziedzictwa kulturowego Podbabiogórza
-Cel szczegółowy nr I.3: Podniesienie jakości życia mieszkańców Podbabiogórza poprzez tworzenie warunków do sportu, rekreacji i kultury
-Wskaźnik rezultatu: Liczba osób korzystających z zakupionego sprzętu służącego do kultywowania tradycji, rekreacji i sportu
-Przedsięwzięcie: P.I.3.1 Inwestycje i wyposażenie związane z kultywowaniem tradycji, rekreacją i sportem
-Wskaźnik produktu: Liczba inwestycji obejmujących podmioty działające w sferze kultury – 4 sztuki
Warunki udzielenia wsparcia:
- Złożenie kompletu wymaganej dokumentacji w miejscu i terminie podanym w ogłoszeniu.
- Zgodność operacji ze Strategią Rozwoju Lokalnego kierowanego przez społeczność (LSR).
- Zgodność operacji z lokalnymi kryteriami wyboru operacji, oraz uzyskanie minimalnej liczby punktów.
- Zgodność operacji z warunkami przyznania pomocy określonymi w PROW na lata 2014-2020.
Kryteria wyboru operacji:
Lokalne kryteria wyboru operacji znajdują się na stronie LGD www.lgdpodbabiogorze.pl oraz w wersji papierowej w Biurze Zarządu LGD.
Podmioty inne niż LGD z wyłączeniem operacji z zakresu podejmowania oraz rozwoju przedsiębiorczości:
Minimalna liczba punktów, której uzyskanie jest warunkiem wyboru operacji wynosi: 50% możliwej do uzyskania maksymalnej liczby punktów tj. 23 pkt. z 46 możliwych do uzyskania punktów.
Formularz wniosku o przyznanie pomocy, wniosku o płatność oraz projekt umowy
o udzielenie wsparcia dostępne są na stronie internetowej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego - www.prow.malopolska.pl
Formularz wniosku o udzielenie wsparcia, formularz wniosku o płatność, formularz umowy o udzielenie wsparcia, LSR, kryteria wyboru operacji są udostępnione na stronie: Lokalnej Grupy Działania Stowarzyszenie LGD „Podbabiogórze” oraz do wglądu w Biurze Zarządu Lokalnej Grupy Działania, miejscowość: ul. Mickiewicza 19, 34-200 Sucha Beskidzka (budynek Urzędu Miasta w Suchej Beskidzkiej, piętro II, pok. 39-42), od poniedziałku do piątku w godz. od 8.00 do 16.00
Wysokość dostępnych środków w ramach naboru wynosi:
A) Liczba inwestycji obejmujących podmioty działające w sferze sportu i rekreacji 12 056,00 Euro.
Kwota indykatywna wyliczona po kursie stałym 4,00 PLN/Euro: 48 224,00 zł.
B) Liczba inwestycji obejmujących podmioty działające w sferze kultury 12 208,00 Euro.
Kwota indykatywna wyliczona po kursie stałym 4,00 PLN/Euro: 48 832,00 zł.
Uregulowania szczegółowe:
Wsparcie jest udzielane w formie refundacji poniesionych kosztów przy czym minimalna wartość operacji stanowi nie mniej niż 50 000 zł.
Intensywność wsparcia wynosi:
|
Beneficjent
|
Limit wsparcia
|
Inne limity
|
1.
|
Jednostki sektora finansów publicznych
|
Do 63,63 %
|
· Bez limitu
|
2.
|
Beneficjenci inni niż przedsiębiorcy startujący w konkursach poza grantami (konkursy)
|
Do 80 %
|
· Maksymalnie 300 tys. zł (tj. 75 000€)
· Do 300 tys. zł (tj.75 000€) na cały okres
|
Wykaz dokumentów niezbędnych do wyboru projektów:
Dokumenty do wypełnienia przez wnioskodawców oraz załączniki:
1) Formularz wniosku o przyznanie pomocy (wersja 5z)
2) Biznesplan (wersja 5z)
3) Oświadczenie podmiotu ubiegającego się o przyznanie pomocy o wielkości przedsiębiorstwa
4) Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis
5) Oświadczenie w sprawie przetwarzania danych osobowych Wnioskodawcy będącego osobą fizyczną.
Dokumenty związane z oceną operacji:
- Procedura oceny i wyboru operacji w ramach poddziałania „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego PROW 2014-2020 realizowanych przez podmioty inne niż LGD
- Kryteria oceny (pobierz 1, pobierz 2)
- Karty oceny zgodności operacji z LSR - Załącznik nr 1 do Procedury oceny i wyboru operacji realizowanych przez podmioty inne niż LGD
- Karta oceny operacji wg lokalnych kryteriów wyboru realizowanych przez podmioty inne niż LGD z wyłączeniem operacji z zakresu podejmowania oraz rozwoju przedsiębiorczości - Załącznik nr 2/a do Procedury oceny i wyboru operacji realizowanych przez podmioty inne niż LGD
- Karta oceny premiującej operacji realizowanych przez podmioty inne niż LGD z wyłączeniem operacji z zakresu podejmowania oraz rozwoju przedsiębiorczości - Załącznik nr 3/a do Procedury oceny i wyboru operacji realizowanych przez podmioty inne niż LGD
- Załącznik nr 2 do Wytycznej nr 11/2/2022 - Karta weryfikacji zgodności operacji z warunkami przyznania pomocy określonymi w Programie Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 o treści udostępnionej w Wytycznych Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
- Strategia Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność Stowarzyszenia LGD „Podbabiogórze” na lata 2014 - 2020
- Regulamin Rady Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania „Podbabiogórze”
Pozostałe dokumenty związane z naborem:
1) Formularz umowy o przyznaniu pomocy (wersja 9z)
-Umowa o przyznaniu pomocy (*.pdf) - otwórz
-Umowa o przyznaniu pomocy (*.doc) - otwórz
-Załącznik 1 zestawienie finansowo-rzeczowe operacji (*.pdf) - otwórz
-Załącznik 1 zestawienie finansowo-rzeczowe operacji (*.xlsx) - otwórz
-Załącznik 2 wykaz działek ewidencyjnych (*.pdf) - otwórz
-Załącznik 2 wykaz działek ewidencyjnych (*.xlsx) - otwórz
-Załącznik 3 kary administracyjne za naruszenie przepisów zamówień publicznych (*.pdf) - otwórz
-Załącznik 3 kary administracyjne za naruszenie przepisów zamówień publicznych (*.docx) - otwórz
-Załącznik 3 A kary administracyjne za naruszenie przepisów o zamówieniach publicznych po wejściu w życie ustawy z dnia 22 czerwca 2016 r. o zmianie ustawy - Prawo zamówień publicznych oraz niektórych innych ustaw (*.pdf) - otwórz
-Załącznik 3 A kary administracyjne za naruszenie przepisów o zamówieniach publicznych po wejściu w życie ustawy z dnia 22 czerwca 2016 r. o zmianie ustawy - Prawo zamówień publicznych oraz niektórych innych ustaw (*.docx) - otwórz
-Załącznik 5 Informacja monitorująca z realizacji biznesplanu/Informacja po realizacji operacji (*.pdf) - otwórz
-Załącznik 5 Informacja monitorująca z realizacji biznesplanu/Informacja po realizacji operacji (*.xlsx) - otwórz
-Załącznik 6 – Oświadczenie o wyrażeniu zgody na zawarcie umowy (*.pdf) - otwórz
-Załącznik 6 – Oświadczenie o wyrażeniu zgody na zawarcie umowy (*.docx) - otwórz
-Załącznik 7 – Oświadczenie o niepozostawaniu w związku małżeńskim / o ustanowionej małżeńskiej rozdzielności majątkowej (*.pdf) - otwórz
-Załącznik 7 – Oświadczenie o niepozostawaniu w związku małżeńskim / o ustanowionej małżeńskiej rozdzielności majątkowej (*.docx) - otwórz
-Załącznik 8 – Oświadczenie współwłaściciela przedsiębiorstwa (*.pdf) - otwórz
-Załącznik 8 – Oświadczenie współwłaściciela przedsiębiorstwa (*.docx) - otwórz
-Załącznik 9 – Deklaracja małżonka współwłaściciela przedsiębiorstwa(*.pdf) - otwórz
-Załącznik 9 – Deklaracja małżonka współwłaściciela przedsiębiorstwa(*.docx) - otwórz
-Załącznik 10 – Informacja o przetwarzaniu danych osobowych(*.pdf) - otwórz
-Załącznik 10 – Informacja o przetwarzaniu danych osobowych(*.docx) - otwórz
2) Formularz umowy o przyznaniu pomocy następcy prawnemu/nabywcy
-Umowa o przyznaniu pomocy następcy prawnemu / nabywcy określająca warunki kontynuowania realizacji operacji (*.pdf) - otwórz
-Załącznik nr 2 do umowy o przyznaniu pomocy następcy prawnemu/nabywcy -Wykaz działek ewidencyjnych, na których realizowana będzie operacja trwale związana z nieruchomością (*.pdf) - otwórz
-Załącznik nr 3 do umowy o przyznaniu pomocy następcy prawnemu/nabywcy - Informacja o przetwarzaniu danych osobowych (*.pdf) - otwórz
-Załącznik nr 4 do umowy o przyznaniu pomocy następcy prawnemu/nabywcy - Oświadczenie małżonka (*.pdf) - otwórz
-Załącznik nr 5 do umowy o przyznaniu pomocy następcy prawnemu/nabywcy - Oświadczenie Beneficjenta o niepozostawaniu w związku (*.pdf) - otwórz
-Załącznik nr 6 do umowy o przyznaniu pomocy następcy prawnemu/nabywcy - Oświadczenie Beneficjenta o niepozostawaniu w związku (*.pdf) - otwórz
-Załącznik nr 7 do umowy o przyznaniu pomocy następcy prawnemu/nabywcy - Deklaracja małżonka (*.pdf) - otwórz
3) Formularz wniosku o płatność (wersja 5z i 4z)
Wersja 4z formularza wniosku o płatność - obowiązuje w przypadku spraw, w ramach których odbyła się już ocena wcześniejszego etapu płatności lub trwa ocena wniosku o płatność a Beneficjent zobowiązany jest złożyć uzupełnienia w ramach tej oceny.
Wersja 5z formularza wniosku o płatność – obowiązuje w przypadku spraw, w ramach których planowane jest dopiero złożenie wniosku o płatność.
-Wniosek o płatność 5z (*.pdf) - otwórz
-Wniosek o płatność 5z (*.xlsx) - otwórz
-Dodatkowe arkusze dla podmiotów współwnioskujących do wielokrotnego wypełniania 5z (*.pdf) - otwórz
-Dodatkowe arkusze dla podmiotów współwnioskujących do wielokrotnego wypełniania 5z (*.xlsx) - otwórz
-Instrukcja wypełniania wniosku o płatność 5z (*.pdf) - otwórz
-Wniosek o płatność 4z (*.pdf) - otwórz
-Wniosek o płatność 4z (*.xlsx) - otwórz
-Instrukcja wypełniania wniosku o płatność 4z (*.pdf) - otwórz
-Sprawozdanie z realizacji Biznesplanu (*.pdf) - otwórz
-Sprawozdanie z realizacji Biznesplanu (*.xlsx) - otwórz
-Dodatkowe arkusze dla podmiotów współwnioskujących do wielokrotnego wypełniania 4z (*.pdf) - otwórz
-Dodatkowe arkusze dla podmiotów współwnioskujących do wielokrotnego wypełniania 4z (*.xlsx) - otwórz
4) Formularz informacji monitorującej z realizacji biznesplanu / informacji po realizacji operacji (IMRB/ IPRO)
-Informacja monitorująca z realizacji biznesplanu / Informacja po realizacji operacji (*.xlsx) - otwórz
-Informacja monitorująca z realizacji biznesplanu / Informacja po realizacji operacji (*.pdf) - otwórz
-Informacja pomocnicza przy wypełnianiu informacji monitorującej z realizacji biznesplanu / informacji po realizacji operacji (*.pdf) - otwórz
5) Wskazówki dla użytkowników formularzy wniosków przygotowanych w formacie MS Excel
Wskazówki_Do_Formularzy_Wniosków_XLSX - otwórz
Wszelkie informacje niezbędne dla prawidłowego wypełnienia wniosków udzielane są w Biurze Zarządu Lokalnej Grupy Działania „Podbabiogórze” oraz pod numerem tel. (33) 874 41 72 lub 667 609 609 w godz. od 8.00 do 16.00